درمان ترس و فلج خواب با مدیتیشن
درمان ترس و فلج خواب با مدیتیشن
در حدود 5/5 نفر فلج خواب را تجربه می کنند که ممکن است در اثر کمبود خواب ایجاد شود و در شرایط روانپزشکی مانند اختلال استرس پس از سانحه بیشتر است. همچنین در ناركولپسی ، اختلال خواب كه شامل خواب آلودگی بیش از حد روزانه و از بین رفتن ناگهانی كنترل عضلات است ، شایع است.

درمان ترس و فلج خواب با مدیتیشن

فلج خواب – شرایطی که تصور می شود تعدادی از تجربیات اسرارآمیز از جمله موارد مربوط به آدم ربایی بیگانگان و ویزیت های شیاطین شبانه را توضیح می دهد – می تواند با استفاده از تکنیک مدیتیشن – آرامش درمان شود ، پیشنهاد می کند که امروز یک مطالعه مقدماتی منتشر شده است.
فلج خواب وضعیتی است که شامل فلج عضلات اسکلتی می شود که در شروع خواب یا درست قبل از بیدار شدن از خواب رخ می دهد. در حالی که به طور موقت بی حرکت می شود ، فرد به شدت از محیط اطراف خود آگاه است. افرادی که این پدیده را تجربه می کنند ، اغلب گزارش می کنند که توسط مزاحمان خطرناک اتاق خواب وحشت می کنند ، و اغلب به توضیحات ماورایی مانند ارواح ، شیاطین و حتی آدم ربایی بیگانگان می رسند. با کمال تعجب ، این می تواند یک تجربه وحشتناک باشد.

در حدود ۵/۵ نفر فلج خواب را تجربه می کنند که ممکن است در اثر کمبود خواب ایجاد شود و در شرایط روانپزشکی مانند اختلال استرس پس از سانحه بیشتر است. همچنین در نارکولپسی ، اختلال خواب که شامل خواب آلودگی بیش از حد روزانه و از بین رفتن ناگهانی کنترل عضلات است ، شایع است.
با وجود این بیماری که مدتی شناخته شده است ، تا به امروز هیچ درمان مبتنی بر تجربی یا آزمایشات بالینی منتشر نشده برای این بیماری وجود ندارد.

امروز ، در ژورنال Frontiers in Neurology ، تیمی از محققان مطالعه مقدماتی از درمان مراقبه-آرامش بخش را شامل می شوند که شامل ۱۰ بیمار مبتلا به مواد مخدر است که همه آنها فلج خواب را تجربه می کنند.

این روش درمانی ابتدا توسط دکتر بالاند جلال از گروه روانپزشکی ، دانشگاه کمبریج تهیه شده است. مطالعه حاضر توسط دکتر جلال انجام شد و با همکاری دکتر جوزپه پلاززی در گروه علوم زیست پزشکی و نوروموتور ، دانشگاه بولونیا / IRCCS Istituto delle Scienze Neurologiche di Bologna، Italy انجام شد.

درمان به بیماران می آموزد که طی یک قسمت چهار مرحله را دنبال کنند:

ارزیابی مجدد از معنای حمله – به خود یادآوری می کنند که این تجربه مشترک ، خوش خیم و موقتی است و توهم ها یک محصول جانبی معمولی در خواب هستند.
دوری روانشناختی و عاطفی – به خود یادآوری کنند که هیچ دلیلی برای ترس یا نگرانی وجود ندارد و ترس و نگرانی فقط قسمت را بدتر می کند
مدیتیشن توجه متمرکز به سمت داخلی – تمرکز توجه آنها به سمت خود بر روی یک شیء مثبت از لحاظ عاطفی (مانند خاطره یک فرد محبوب یا رویداد ، یک سرود / دعا ، خدا)
آرامش عضلانی – استراحت عضلات ، جلوگیری از کنترل تنفس آنها و تحت هیچ شرایطی که سعی در حرکت ندارند
به شرکت کنندگان دستور داده شد که برای ارزیابی وقوع فلج خواب ، مدت زمان و احساسات ، یک ژورنال روزانه را به مدت چهار هفته نگه دارند. به طور کلی ، در میان ۱۰ بیمار ، دو سوم موارد (۶۶٪) دچار توهم ، اغلب هنگام بیدار شدن از خواب (۵۱٪) ، و کمتر از خواب در خواب (۱۴٪) که در طی چهار هفته اول داده شده است ، گزارش شده است.

پس از گذشت چهار هفته ، شش شرکت کننده پرسشنامه های خلق و خوی / اضطراب را تکمیل کردند و به تکنیک های درمانی آموزش داده شدند و به آنها دستور دادند که در هنگام بیداری معمولی ، دو بار در هفته به مدت ۱۵ دقیقه تمرین مجدد کنند. این درمان هشت هفته به طول انجامید.

در چهار هفته اول مطالعه ، شرکت کنندگان در گروه مراقبه آرامش فلج خواب به طور متوسط ​​۱۴ بار بیش از ۱۱ روز را تجربه کردند. اختلال گزارش شده ناشی از توهم فلج خواب آنها ۷.۳ بود (در مقیاس ده نقطه ای با نمرات بالاتر نشان دهنده شدت بیشتر).

در ماه آخر درمان ، تعداد روزهای فلج خواب به ۵.۵ (۵۰٪ پایین) و تعداد کل قسمتها به ۶.۵ (۵۴٪ کاهش) سقوط کرد. همچنین گرایش قابل توجهی به کاهش در آشفتگی ناشی از توهم با رتبه بندی کاهش یافته از ۷.۳ به ۴.۸ وجود دارد.

یک گروه کنترل از چهار شرکت کننده ، به جز شرکت کنندگان درگیر تنفس عمیق به جای درمان – گرفتن نفس عمیق آهسته ، در حالی که بارها و بارها از یک تا ده شمارش می کردند ، همان روش را دنبال کردند.

در گروه کنترل ، تعداد روزهای فلج خواب (در شروع شروع ۴.۳ در ماه) بدون تغییر بود ، همچنین تعداد قسمتهای آنها (در ابتدا ۴.۵ در هر ماه) بود. آشفتگی ناشی از توهم نیز بدون تغییر بود (امتیاز ۴ در چهار هفته اول).

دکتر جلال گفت: “اگرچه مطالعه ما فقط تعداد کمی از بیماران را درگیر کرده است ، اما ما می توانیم با احتیاط به موفقیت آن امیدوار باشیم.” “مدیتیشن-آرامش بخش منجر به سقوط چشمگیر در تعداد بیمارانی که دچار فلج خواب می شوند ، شد و وقتی این کار را انجام دادند ، تمایل داشتند که توهم های وحشتناک ترسناک را کمتر نگران کننده بدانند. تجربه کمتر چیزی که به عنوان فلج خواب نگران کننده است ، گامی در جهت درست است. “

اگر محققان بتوانند یافته های خود را در تعداد بیشتری از افراد – از جمله افراد جامعه عمومی ، که تحت تأثیر narcolepsy نیستند – تکرار کنند ، در این صورت این روش می تواند یک روش درمانی نسبتاً ساده را ارائه دهد که می تواند بصورت آنلاین یا از طریق تلفن هوشمند انجام شود تا بیماران در کنار آمدن با آنها مقابله کنند. شرایط.

“من از دست اول می دانم که خواب چقدر وحشتناک است

Reference

Jalal, B et al. Meditation-Relaxation (MR Therapy) for Sleep Paralysis:  A Pilot Study in Patients with Narcolepsy. Frontiers in Neurology; 12 Aug 2020; DOI: 10.3389/fneur.2020.00922
ریشه رنج

ریشه رنج

طبق نظر بودا ریشه رنج نه احساس درد است و نه اندوه و نه حتی بیهودگی بلکه ریشه واقعی رنج همین جستجوی بی پایان و…
بیشتر بخوانید
روانشناسی عملی

روانشناسی عملی

مردم ایمان تزلزل ناپذیری به چیزهایی دارند، که به آنها عنوان علمی داده شده است. اما دیگر نمی توان خود را به انتظارات و موازین…
بیشتر بخوانید
۵/۵ (۱ Review)
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on telegram
Telegram