راز طول عمر
راز طول عمر و سلامتی

راز طول عمر

متخصصان تغذیه در ایتالیا معتقد اند که پرهیز از پرخوری به حفظ طول عمر در سنین پیری کمک خواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، سیلویا ویتالی متخصص تغذیه در ایتالیا، کم خوردن، فعالیت بدنی و تحریک فعالیت ذهنی ضروری است.


ویتالی گفت: “علاوه بر توجه دقیق به رژیم غذایی و فعالیت بدنی، تا آنجا که ممکن است فعالیت ذهنی تحریک کننده می تواند به شما در افزایش طول عمر کمک کند، خصوصاً وقتی که صحبت از سنین بالاتر در ۷۵ سالگی می شود، باید فرد بیشتر فعالیت ذهنی انجام دهد.”

در عین حال، این دکتر افزود، فعالیت بدنی در سنین پیری تنها ابزاری است که در جلوگیری از مشکلات خونرسانی و فعالیت ذهنی موثر است.

افراد مسن می توانند با کمک تمرینات مختلف ویژه ای که هدف آنها جلب توجه و توانایی شناخت محرک های خارجی است، فعالیت ذهنی خود را گسترش دهند. این امر به بهبود توانایی حفظ تمرکز بر چندین چیز به طور همزمان و همچنین ایجاد “حافظه فعال” کمک می کند.

علاوه بر این، همه افراد مسن باید به رژیم کم کالری پایبند باشند. وی همچنین به اعتدال در رژیم غذایی به اصطلاح رژیم مدیترانه ای اشاره کرد.

ویتالی نتیجه گیری کرد: “توانایی برخاستن از میز هنگامی که در معده جای کمی داشته باشد، نشان خوبی در طول عمر بیشتر است.”

روز جهانی سالمندان در جهان در ۱ اکتبر جشن گرفته می شود. ایتالیا از نظر سازمان های مختلف یکی از ده کشور با بالاترین امید به زندگی است. برای زنان، این رقم به طور متوسط ​​۸۵ سال، برای مردان – تقریبا ۸۱ است.

مدت‌هاست که برای دانشمندان ثابت شده است که چاقی باعث بیماری‌های قلبی و دیابت می‌شود. به گفته این دانشمندان، افزودن دوره‌ای غلات، ماهی و غذاهای دریایی به رژیم غذایی نیز مهم است و بهتر است رژیم غذایی با فعالیت بدنی منظم ترکیب شود.


راز طول عمر و سلامتی

راز طول عمر

متخصصان تغذیه در ایتالیا معتقد اند که پرهیز از پرخوری به حفظ طول عمر در سنین پیری کمک خواهد کرد. به گزارش اسپوتنیک، سیلویا ویتالی…
بیشتر بخوانید

۵/۵ (۱ Review)
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on telegram
Telegram